Sekce webu:

Naše akce:

Dálkový pochod Dálkový pochod Krušnohorské šlápoty
Úklid Bezručáku Každoroční jarní úklid Bezručova údolí
Noční výsadek Noční výsadek chomutovských skautů
Silvestrovský výšlap Silvestrovský výšlap na Kočičák

Naše středisko:

Stránky skautského střediska Český lev Chomutov

Betl. světlo v ČR:


 

Pomáhají nám:

Statutární město Chomutov
 
Akce je realizována za finanční podpory statutárního města Chomutova

 

 

Jízdní řád betlémských "busů"

Betlémský historický autobus Škoda 706 RTO jezdí pouze 23. prosince.
Pokud si chcete pro světýlko zajít do autobusu, nebo se jen podívat na krásně zrenovované a ozdobené vozidlo, máte na výběr mezi několika místy.

Autobus přijede do Chomutovav 16:00 na trolejbusovou smyčku Písečná a bude tu stát do 16:15.
Dále pokračuje chomutovskými sídlišti po ulicích 17. listopadu a Březenecká, kde zastaví vždy na 10 minut v zastávkách Písečná - zdravotní středisko (16:18 - 16:28), Kamenná (16:33 - 16:43) a Kundratická (16:47 - 16:57). Poté sjede do ulice Moravské a Blatenskou a Kostnickou přijede do ulice Havlíčkovy.

Tam zastaví před Základní školou "Duhová cesta" v 17:02 a bude stát do 17:15.
Popsanými ulicemi projede autobus bez zastávek - je možné si jej ale cestou prohlédnout nebo vyfotografovat.

Pak následuje přejezd na náměstí 1. máje v Chomutově, kam přijede v 17:25 a bude tu stát poblíž vánočního stromu až do 18 hodin.

Upozorňujeme, že na této akci nebude bohužel možné se autobusem svézt - přepravuje pouze organizátory akce. Není však problém si jej při zastávkách prohlédnout i zevnitř.

 

O autobusu

Autobus je typ Škoda 706 RTO MEX - jeden z tisíců městských "erťáků", které v šedesátých a sedmdesátých letech brázdily ulice našich měst. Patří Dopravnímu podniku měst Mostu a Litvínova a.s. a má původní evidenční číslo 150. Do provozu byl zařazen v roce 1971.
Po vyřazení z osobní dopravy (nahradily jej modernější vozy ŠM-11) byl přestavěn pro potřeby dopravního podniku na dílenský autobus a natřen oranžově. Snad jen díky domu se dochoval.
Nyní je vzorně restaurován do stavu, ve kterém dojezdil v osobní přepravě - jen motor je původní bez generálky.
Je krásné se po letech zaposlouchat do zvuku škodováckého motoru a nechat se jím natřásat stejně jako kdysi. Lahůdkou je jeho dunění při jízdě po spádu, kdy řidič velkou pákou vedle volantu zapne motorovou brzdu.
Autobus je v hezkém a kvalitním pruhovaném nátěru ze sedmdesátých let (původní zbarvení erťáků bylo dole červená, nahoře krémová - přibližně od roku 1967 se změnilo na pruhy). Interiér přesně odpovídá době, kdy byl vůz vyroben - včetně sedaček a jiných detailů.
Délka autobusu je 10810 mm, šířka 2500 mm. Výkon motoru je 117,6 kW.